Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. červen 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. červen 2000

Poslední start k Měsíci

Uznání: The Apollo Program NASA

V roce 1865 předpověděl Jules Verne vynález kosmické kapsle, která by mohla nést lidi. Ve vědecko-fantastickém románu "Ze Země na Měsíc" nastínil svou vizi tak silného děla na Floridě, že mohlo vystřelit "náboj-kabinu" nesoucí tři odvážlivce na Měsíc. O sto let později NASA, vedená vizí Wernhera Von Brauna vyrobila raketu Saturn V. Tato raketa pak z kosmického přístavu na Floridě přeměnila Verneovu vizu na skutečnost vypuštěním devíti lunárních výprav Apollo, což umožnilo 12 astronautům kráčet po Měsíci. Snímek zobrazuje poslední výpravu k Měsíci, Apollo 17, čekající na noční start v prosinci 1972. Spotlights play on the rocket and launch pad while the Reflektory hrají hru světel na raketě a startovací rampě, zatímco v pozadí je vidět měsíční úplněk. Od té doby se lidé po povrchu Měsíce neprocházeli.

Štítky: Měsíc, Apollo, Jules verne

23. vesmírný týden 2024

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 3. 6. do 9. 6. 2024. Měsíc bude v novu a od pátku 7. 6. se objeví jako srpek na večerní obloze. Planety večer vidět nejsou a na ranní obloze je pouze velmi nízko Saturn a Mars, Venuše je v horní konjunkci se Sluncem. Na Slunci jsou opět větší skvrny a vrátila se i nejaktivnější oblast, která způsobila jasné polární záře. Start kosmické lodi Starliner byl opět odložen na 5. 6. kvůli potížím s raketou Atlas V. Falcon 9 startoval třikrát a další dva starty se Starlinky jsou očekávány tento týden, ovšem nejvíce v očekávání jsme, zda bude vydáno povolení ke startu SuperHeavy Starship na 4. testovací let s pokusem o přistání do moře u obou stupňů. K ISS dorazila další zásobovací loď Progress.

Skvrnité Slunce